Nyhed
Bliv arbejdsmiljørepræsentant: dit engagement vil gøre en forskel!
Lagt online: 27.02.2025

Nyhed
Bliv arbejdsmiljørepræsentant: dit engagement vil gøre en forskel!
Lagt online: 27.02.2025

Bliv arbejdsmiljørepræsentant: dit engagement vil gøre en forskel! (2)
Nyhed
Lagt online: 27.02.2025
Nyhed
Lagt online: 27.02.2025
Af Svend Ole H. Poulsen, Campus Service
Foto: Lars Horn
Arbejdsmiljørepræsentanter spiller en central rolle i at sikre et sikkert og sundt arbejdsmiljø på AAU. De fungerer som bindeled mellem medarbejdere og ledelse og arbejder aktivt sammen med deres samarbejdspartnere i arbejdsmiljøgruppen for at identificere og løse arbejdsmiljøproblemer. Deres indsats er afgørende for at skabe og fastholde en arbejdsplads, hvor trivsel og sikkerhed er i højsædet.
Hvad indebærer rollen som AMR?
Som arbejdsmiljørepræsentant vil du få mulighed for at:
Hvem kan stille op?
Hvis du er ansat på universitetet, har lyst til at gøre en forskel og kan varetage tillidshvervet i hele funktionsperioden, som nu er 3 år, kan du stille op som kandidat. Det er som udgangspunkt en forudsætning, at du har været ansat på universitetet i mindst 9 måneder – og arbejder her mere end 10 timer om ugen.
Hvordan stiller man op?
Hvis du er interesseret i at blive arbejdsmiljørepræsentant, skal du meddele dit kandidatur til din afdelingsleder (institutleder, FS-vicedirektør eller tilsvarende). Det er din afdelingsleder, som er ansvarlig for gennemførelsen af valghandlingen i din afdeling.
Hvornår afholdes valget?
Valget afholdes i uge 10, 11 og 12 (den 3. marts til den 21. marts 2025). Funktionsperioden starter den 1. april 2025 og slutter den 31. marts 2028.
Obligatorisk uddannelse
Hvis du vælges som AMR, skal du igennem en arbejdsmiljøuddannelse, som varer 3 dage, medmindre du har gennemført denne uddannelse inden for de sidste 10 år. Uddannelsen udbydes på universitetet i tiden efter valget.